Wednesday, July 14, 2010

Ramadhan

Ramadhan is approaching.Dah 2 syaaban harini.

Semoga waktu begini bukan lagi masa nak ganti puasa wajib tapi berpuasa sunat.Saya agak ralat jika diri mengganti puasa di saat saat akhir.Cukuplah saya selalu bertangguh dengan hal hal lain,hutang dengan Allah kena settle cepat2.

Teringat kata kata bonda tersayang dulu dulu yang masih berbekas di hati.

"ada makna ke ganti puasa lambat2?macam dok sudi je"

eheh.

Jika dipanjangkan umur,Ramadhan kali ini agak istimewa.Tahun pertama bagi kami selepas bernikah menyambut Ramadhan dan melaluinya.Ramadhan pada saya bulan sale untuk pahala dan menghapuskan dosa.Bulan untuk meminta.Mintalah apa sahaja.Bulan doa dimakbulkan.Bulan syurga.Bulan pesta ibadah.Bulan al quran.Bulan kembali kepada fitrah.Bulan nak jadi baby balik,nak suci daripada dosa dosa yang menimbun.

Oh tak sabarnya.Menghitung hari ni...teringat time kat melbourne..menjejak sang kekasih...Ramadhan ibarat kekasih yang boleh jumpa sekali aje dalam setahun.macam gitulah kot rasanya..persediaan dan perancangan kena ada.

Lagi special tahun ni ada teman bersama.Semoga kita saling menguatkan,bersama sama mengislahkan (memperbaikkan) diri di bulan ini.Kalau di melbourne mesti penuh dengan iftar setiap hari.Harapnya tahun ini kami berjaya buat iftar jugak walaupun jemputan tak seramai seperti di melbourne.hmm.Plan kena plan ni.

Ya Allah,sampaikan kami kepada Ramadhan..

taktau lagi nak guna perkataan apa untuk Ramadhan.bayangan saya untuk bulan ini seperti dunia dan seisinya hanya dipenuhi dengan pahala pahala...di mana mana..macam bumi dilimpahi salji...putih di mana mana...dan salji turun dan turun tidak berhenti memutihi bumi...dan saya mahu menjadi seperti budak kecil yang berlari lari bermain dengan salji.

it just beyond everything....

No comments: