Tuesday, November 2, 2010

teet...teeet

sms dibaca.

"puding gula hangus mananya.sokmo tdo awl.bosan abg."

aku tersenyum membaca sms dari suami tersayang.sudah 2,3 hari suami meminta puding karamel.aku berkira kira untuk membuatnya semalam selepas masak untuk dinner tapi macam biasa,aku tumbang syahid bila jarum panjang mencecah angka 8.

akibatnya?suami tersayanglah yang seterusnya mengambil alih segala tugasku.dialah yang membasuh segala pinggan dan periuk dalam sinki,mengelap dapur,mengelap meja,melipat kain di depan tv sambil aku dibuai lena kepenatan.semasa tidur semalam aku terdengar suami keluar ke halaman rumah.mamai mamaipun aku masih ingat suami nak basuh dan jemur kain buruk dapur yang direndamnya dari pagi.

aku masih tidur tetiba suami membuka lampu bilik.dia masuk untuk solat isyak.aku mamai lagi.kemudian aku terdengar ayat ayat suci alquran.aku mamai lagi.aku tidur sehinggalah pukul 4 pagi aku bangun untuk solat isyak.mata masih mengantuk (boleh takkkkkkkkkkkk??????)aku berfikir fikir nak sambung tidur ke nak goreng nasi?

aku teringat pesanan suami untuk masak something buat bekalan ke pejabat.suami aku memang susah nak keluar lunch tengahari.jauhlah,sorang soranglah,jimat duitlah,dan macam macam alasan lagi.kalau nak senang aku goreng nasi,kalau nak susah sikit aku masak lauk.sebenarnya selama kami berkahwin aku tidak pernah susah untuk memasak.memang suami lah jadi pembantu aku,aku macam boss kat dapur.boleh kata sebelum masak,bawang dah dipotong,daging ayam dah dipotong.aku memang masak aje!

tetiba lost nak tulis apa.

dia memang suami yang sempurna.aku tiada apa apa cuma satu!aku bertuah kerana memilikinya.

ok bang,malam ni puding gula hangus ok!

(sebenarnya ini kes rindu ni tulis ni.he he)

see u hubby petang ni!

1 comment:

biskut marie said...

hehe..lawak plak baca.

kan..best kan masuk dapur sume barang dah siap~! kite chef je..ehe

pape mar..jg diri k.. :)