Monday, June 14, 2010

friend and wedding

satu perkara yang amat mengujakan bila sudah berkahwin ialah apabila saya menerima jemputan perkahwinan kawan sendiri.perasaan macam "kawin lah kawin lah".hehe.saya masih ingat perbualan saya dengan kawan baik sendiri yang berkahwin ketika berusia 22 dan kini sudah punya seorang anak. "mudanya kita kawen,mu lagi la 23 ada anak sorang" "tu pasal mudanya aku kawen"..diam seketika dan perbualan itu berakhir dengan kesimpulan "aku best je kawen..takde masaloh pun,lagi best ada orang sayang kita"

hehe.

ok,kembali kepada point post.

minggu lepas,semasa menunggu flight seterusnya ke kuching,saya menerima text thru fb daripada seorang kawan nun jauh di cardiff mengatakan dia akan berkahwin july ini.saya hanya tersenyum bersendirian.terlalu gembira dengan berita ini.

bila mengenangkan kembali saya kaya dengan kawan kawan.anis merupakan kawan yang baik dengan saya secara tidak sedar sebenarnya.kami bukan dari satu sekolah.program2 pengawas semasa sekolah dan tuisyen di tempat yang sama menyebabkan kami saling mengenali.walaupun agak jarang berjumpa tapi kami selalu updates hal masing2.

selain anis di cardiff,kawan baik saya raziana kini di london,humaira di dublin dan nadiah di mesir.yang lain ada di malaysia.semua kami saling mengenali ketika di sekolah dan apabila kami terbang ke negara orang,semua dari kami dipertemukan dengan jalan dakwah.

untuk anis,terlalu gembira dengan berita ini.semoga bertemu sakinah,mawaddah dan rahmah Ilahi.kalau tanya mar,beberapa perkara simple sebelum dan selepas majlis nikah:

1)make sure makan pagi masa wedding day.energy kena cukup.nok senyum2,nok salam dengan orang.letih tu.hehe

2)kalo ada mak andam,kena jadi bekeng(garang) sket neh.hehe.biasanya dia nok cukur kening dan nok kita pakai bulu mata palsu.

3)solat sunat and sujud syukur sebelum dan selepas akad nikah.

click

No comments: