Monday, October 13, 2008

darah muda dan semperit

okeh,post ini berkenaan raya saya.

Sejak 2004, saya rasa dah hilang mood untuk beraya.Pada tahun ini, saya spm dan masih ingat saya ada gap 2 minggu untuk raya sebelum sambung spm.Masih terbayang2 saya belajar fizik pada hari raya ketiga, naik raya tu, ada 3 subjek lagi iaitu kimia,fizik dan biologi.So,saya limitkan diri untuk raya sampai hari kedua je.What a nerd!

Begitulah seterusnya setiap tahun .2005 kena balik awal ke shah alam,masa tu preparation kt intec,pastu my horror year was 2006!I studied on the very first day of raya,pagi2 tau belajar for ssabsa examination(or year 12).Sampai makcik saya marah2 pagi2 raya tu.Orang beraya dia belajar pulak.Bila bila fikir balik entahlah apa semangat yang saya ada masa tu study gila2 mungkin sebab nak fly kot.Time tu darah muda lagi kot, cane2 pun kena fly!nak gi melbourne tau!

2007 pulak raya kat melbourne,xde lagi pengalaman raya dalam lecture hall sebab masa tu weekend,tak silap hari sabtu.Tak rasa sedih sangat sebab kawan2 ramai.Kalo lecture pun,confirm je saya ponteng lecture.hihi.Rugi lah kalo termiss solat raya aidilfitri.

2008 kebetulan spring break 2 minggu, apa lagi saya beli tiket balik malaysia.Hehe.Semua orang jumpa saya bagitau "aik balik raya" saya jawab senang je "aah, buat macam kl-ganu".8 jam je naik flight.

baru baru ni time raya saya baru teringat sebenarnya ramai orang duk tunggu saya buat semperit lagi.adui,malasnyee..dulu2 masa sekolah,tiap2 kali raya saya buat biskut semperit dan letak dalam bekas plastik dan bagi satu sorang untuk makcik2 dan sepupu2 saya.Time tu darah muda jugak,rajin je nak buat biskut.Dulu2,tiap2 tahun,mesti makcik2 call punya suruh buat semperit.Saya pun dengan taatnya ikutlah duduk berjam2 buat semperit pada bulan puasa.Tahun ini mentang2 la saya ada kat malaysia,semua tanya pasal semperit.Nantilah bila dah habis belajar nanti buat balik aktiviti ni.Business la xmo la bagi aje.hehe.

hmm..macam kelakar pulak post pasal raya ni.xpe la yek.bila fikir2 balik tang mana la pergi semangat darah muda aku dulu.sekarang,semua malas nih.

sambung buat assignment pulak....fuh,panjangnye post ni.kalo la assigment bleh buat panjang dan cepat camni..

2 comments:

muna khaider said...

dah tua sangat kah? huhu.. kite masih mudeeee mar

About Me said...

yela..dah dulu umur 15,16,17 sekarang 21 nak masuk 22.tua gak skit2.nanti la ko dh nak masuk 21 dh.rasa la laen sket.haha