Sunday, March 29, 2009

dulu yang sekarang

"Imbas lah kenangan semalam jadi azimat,penguat semangat"

Lirik lagu kumpulan nasyid fareast tajuk bingkisan rindu ini seakan mengusik kenangan dulu dulu.(sekarang saya dah dengar nasyid ok ;-))

Kalau ditanya bilakah dan apakah moment yang paling banyak kenangan manis dan pahit dalam hidup, saya akan jawab sepanjang setahun setengah bermatrikulasi di Intec, seksyen 17 uitm shah alam. Kami belajar di kampus Intec bersama dengan budak budak tesel dan muzik uitm.Kiranya kami ni budak uitm la.Exam kadang kadang di kampus induk seksyen 2 dan boleh je nak nyanyi lagu uitm.

Kolej saya di seksyen 18.Tak suka sangattt kolej akasia ni tapi nak buat camane rumah kat terengganu, tak boleh nak ulang alik.Dari pagi sampai la malam dan seterusnya setiap hari saya tak suka kehidupan di kolej dan intec.Pagi pagi kena bangun awal ke kelas,pastu yang paling tak tahan kena tunggu dan berebut naik bas. Sampai kelas pulak kena belajar 2 jam untuk satu subjek.Time nak solat zohor kena pergi toilet untuk ambil wudu' pastu naik tingkat lain untuk solat.Surau pulak sebesar stor je.Hu hu.Pastu pukul 4 to 5 petang sampai kolej.Rehat kejap then pergi cari makanan untuk dinner.Beli nasi lemak pun kena pandai pandai celah ruang, kalau nak beli dekat kedai ke kena tunggu order sejam.Malam pulak asyik belajar je.Lebih kurang camtu lah template nya tiap tiap hari.Quiz dan test pulak selang minggu..tak kira malam pagi petang..huhu.

Tu yang pahitlah...nak cari yang manis entahlah..tak jumpa kot yang manis nih..yang paling manis bila saya habis matrikulasi.Best woo..Lupa nak cakap kalau orang tanya time bila awak banyak nangis?time dekat matrikulasi ni lah air mata saya banyak tumpah..tumpah sebab apa?sebab stresssssssssssss...tension..sikit2 nangis..lepas nangis, nangis...Saya tak pernah menangis sebab tak boleh jawab exam(masuk uni pun tak pernah) kecuali untuk satu kertas exam akhir biology.Balik bilik nangis bawah bantal sampai bengkak mata2..huhu..

****

apa kaitan dengan lirik lagu tadi?

"Imbas lah kenangan semalam jadi azimat,penguat semangat"

Bila rasa susah sekarang ni, serasanya lagi susah time kat matrikulasi dulu. Bila fikir balik pelik dan macam susah nak imagine camne saya lalui hari hari dulu.Kalau waktu sekarang suruh saya belajar dan duduk balik dekat intec, memang tak tau la boleh ke tak nak hadapi lagi sekali.Tapi bukankah kekuatan itu dari Allah?apa yang susah sangat....

1 comment:

Hilmi said...

org pompuan kalo xleh jwb exam mmg nangis ker??huhu..ishk2