Sunday, May 17, 2009

sensei

Semalam 16 mei 2009.

Ok,it was a teacher's day.Saya tak wish sorang pun cikgu cikgu saya.I am not a good student,I admit this.

Ada tak orang tak pernah kena marah oleh cikgu?Tabik ah!

3 peristiwa yang saya ingat sampai sekarang.

1)Masa darjah 2
Cikgu nazipah tengah mengajor kat depan saya duk pok pek pok pek dengan kawan kat belakang.Kusyuk sangat bercakap kat belakang tiba tiba "pap" (tak reti nak kabo bunyi gane).Sakit woo pipi kena baling dgn kapur.hoho.Selama ni duk tengok orang lain yang kena, sekali pipi sendiri yang kena.Sakit dan pedih.Serious!!

2)Masa darjah 6
Teacher Lim tengah mengajor kat depan, saya pulok sibuk bagi buku latihan.hehe.Annoying la kan,so teacher jerit kuat2 "mardhiyah!!!!!!!,stop doing that!!!"..sikit g nak keluar air mata tapi try maintain..

3)Masa tingkatan 5
Ini memang salah saya,saya tak buat homework.Ingat lagi masa tu ada homework karangan saya hantar sehari lambat.Dengan tenangnya saya melangkah masuk bilik guru dan jumpa cikgu Aminah."Cikgu,maaf saya lambat hantar karangan"."oh, patutla dok cukup sorang,awok rupenya x anto lagi karangan.awok tahu dok bla bla (dengan nada yang sangat tinggi)..bla..bla..bla..doh la awok pengawas!!! (nada menjerit) bla bla...gini rupanya pengawas..x jadi contoh baik..bla...bla..bla.."

(dalam hati: wuhoo,nyesal aku pakai baju kaler orange hari ni..)

saya diam je,tengok cikgu kelip kelip sikit.pastu tengok sekeliling bilik guru, fuhh..nasih baik x ramai cikgu..ada la 2 orang time tu.."cikgu,saya mintak maaf ..memang silap saya.."

cikgu Aminah ok!huhuhu...tapi memang salah sendiri pun..patut pun kena maroh..

esok tu masuk kelas ade la sebakul lagi kena perli dek cikgu aminoh tapi biasa la saya pakar bab2 buat slumber ni(buat blurr2 skit)..haha..tapi respect ah cikgu Aminah sebab beliau profesional..lepas tu terus jadi baik dengan beliau.


kesimpulan: cikgu ialah insan yang sangat mulia.Yes, their mood swings sometimes (or many times) tapi cikgu tetap cikgu sampai bila bila.Title tu takkan berubah.

p/s: kawan kawanku yang bakal jadi cikgu, jangan garang ngak neh..hihi

8 comments:

Hilmi said...

muahahahaha...bleh bayang doh gane cikgu aminoh mengamuk..pdn muke..hehehe

ooo...die ar sorg x ato karang tu..(konon2 ingat)

About Me said...

huhu..tau xpe..gegor bilik guru.hoho

Raziana Rozi said...

bese a tu ..student kalu dop kna maroh...bukan name student ye dop...?? hehehe..ambe penoh kna byk gop...

muna khaider said...

loh mar hr guru teringat kenangan2 pahit ja ka..
heh..

sy penah kena pukul ngan pembaris besi kat tangan.. sakit woooo.. sebab tak lepas hafazan..

sy slalu the only girl yg berdiri dlm kelas sbb tak siap kerja..

penah kene dok luar kelas siapkan kerja sekolah..

sy selalu tak buat keje skolah dan sgt tak berdisiplin tetapi pelik jd pengawas gok.

lepas jadik pengawas pun tak pernah insap. Jarang skali siap keje skola ended up kene diri selalu sehingga tak malu dah. Padahal sorang2 berdiri dlm kelas. Nasib la.

About Me said...

huhu..guane nok jadi cikgu ni munah oi..haha..x siap keje skul sokmo nih..nasib la anok murid awok kekgi..haha

Hilmi said...

pengawas mmg ramai eh x siap keje skolah..nasib baik ambe bukan pengawas..huhu

victoire said...

teacher lim ngan 'lipstick therapy' dia yang femes.
rindunye zaman skoloh

About Me said...

nor:ye ke nor kena maroh.nor kan siap keje sokmo.keje pendidikan jasmani pun nor buat!!!hehe

mizek:tuh r..pengawas kunun2 bz..

keri:hehe..kenangan tu