Sunday, April 25, 2010

haiyaaaa makcik nih

lagi sebulan.

sebulan??lama pada saya.

ada yang bertanya,rasa sedih sangat ke kena tinggal sementara dek suami?memang begini ke?

aah.sebab dia suami.rasa kasih sayang Allah cipta untuk isteri kepada suaminya amat amat luar biasa.

dulu bertunang setahun,jarak dan masa yang memisahkan lagi berganda2.tapi saya tak kesah.takde rasa sedih.takde rasa mengada ngada begini.i dont care pun.dulu saya ingat saya memang begini (naik risau nak kawen kalau perangai begini).ingat aku ni jenis i dont care larhh.

eh dah kawen,semua dah lain.begitu fitrahnya suami dan isteri.

siang2 diri ini penat tolong mak urus adik2,malam2 lepas isyak baring baring mula lah air mataku yang dulunya selalu kering kini hujan hampir setiap malam.ada masa aku tahan bila on phone dengan suami kadang2 terkeluar juga air mata,kadang2 terkeluar bunyi esakan terus.tapi apa2 pun kena tahan,jangan bagi suami dengar kita menangis sebab kuatnya isteri akan menguatkan suami.jangan sampai suami tanya "menangis ke?".jangan tunjuk kita lemah depan dia sebab akan melemahkannya.

dulu selalu rasa mengada2 giler bagitahu orang lain menangis sampai lencun kes suami duk jauh.manja weh menangis pasal 4 hari suami ke luar daerah.takkan nangis kot?kuat r sket.

hakikatnya ianya tidak semudah itu bila bergelar isteri.percayalah.ni saya nak cakap betapa kuasanya Allah menciptakan rasa belas,cinta,kasih dan sayang antara lelaki dan perempuan yang sah di sisi syariat islam.

takpelah mar,nangis rindu lah kau senyap2. insyaallah rindu suami Allah suka!yang halal lagi suci,memang Allah suka!

(sebab tak tau nak cakap kat sape,i tulis ler kat sini,kalau rasa mengade2 memang pun sgt mengade kot)

2 comments:

muna khaider said...

mar ngada.. haha

moga Allah bg ganjarannye :))

biskut marie said...

=)

i leh senyum je..

tlg doakan sy k puan isteri. doa isteri org kan...mana tau..ehe