Saturday, April 24, 2010

syukur

ramai daripada manusia mampu menghadapi ujian kesusahan dan penderitaan, tapi berapa ramai yang mampu ataupun menyedari mereka sebenarnya diuji dengan pilihan,persoalan dan kesenangan.satu daripada banyak2 perkara,syukur sangat susah menyerapi hati ini.tiada satu pun ataupun kosong apa yang kita ada di dunia ini milik kita dan atas usaha kita sendiri.bahkan,untuk merasai keindahan syukur itu sendiri merupakan anugerah ilahi.ya Rabb..

untuk diri sendiri,mungkin terlalu banyak nikmat kesenangan,pencapaian yang sebenarnya bukan milik sendiri,segalanya dikembalikan kepada Allah Taala

1)bersyukur atas kesempurnaan tubuh badan,pancaindera pinjaman ilahi

2)bersyukur atas kehadiran ibu dan bapa yang dipinjamkan Allah pada diri ini

3)bersyukur atas 5 orang adik,ahli keluarga penyeri dalam hidup ini

4)bersyukur atas rezeki kurniaan Allah,bermula dari bekalan glukosa daripada ibu ketika dalam rahim sehingga ke saat ini,baru sudah makan nasi ayam. 23 tahun dengan rezekiMu Ya Allah...

5)bersyukur atas kesempatan mendapatkan ilmu..sungguh lengkap..masuk tadika umur 3 tahun sehinggalah Allah melayakkan aku menerima ijazah daripada university yang hebat di mata manusia.

6)bersyukur atas kehadiran kawan kawan seperjuangan yang sama sama mengharungi pahit susah belajar di sisi..tiada satu yang Engkau lupa Ya Allah untuk aku..

7)bersyukur atas jodoh apabila Allah menemukan seorang teman yang berlainan jantina untuk melengkapkan fitrahku sebagai seorang perempuan.Untuk berkongsi segala galanya.

8)lebih dari itu,Allah anugerahkan lagi aku dengan sebuah keluarga mertua yang sangat aku senangi.

9)tidak cukup dengan itu,Allah anugerahkan aku adik beradik ipar.dulu aku anak sulung tapi kini aku punya ramai kakak,abang ipar dan anak anak saudara.

ooh...banyak lagi..tak tertulis..

mulut sangat ringan berterima kasih pada manusia,mata sangat cepat kagum dengan kehebatan manusia..sudah tiba masanya segala galanya dikembalikan pada Allah..bukan lagi "nasib baik awak ada..kalau tak..."

cukuplah nasib baik nasib baik perkara lain yang menjadi asbab pada terjadinya sesuatu..kerana segalanya Allah yang punya.

kalau satu hari ada yang jemput kita bagi ucapan atas kejayaan dunia kita,takyah susah susah fikir nak cakap apa.(kalau ada ler )

"syukur alhamdulillah,segalanya daripada Allah,hidupku dan matiku hanya milik Allah"

No comments: