Friday, April 16, 2010

K&M

Saya menulis di sini bila rasa nak tulis sahaja.Antara kelebihan bila menulis blog pada saya ialah dapat muhasabah diri,dapat memperingatkan diri sendiri.Many times kalau saya menulis sesuatu saya sebenarnya berusaha ke arah itu.Kau dah tulis,kena la buat.Paling kurang,kesedaran tu ada.Selalunya saya menulis bila ada hari hari yang saya belajar dan tahu perkara baru.Tujuan utama,untuk diri sendiri.

Selepas nikah,saya tukar langkah hidup jadi hijKLMno,siap tulis husband and wife.Sebenarnya suami tidak terlibat langsung dalam penulisan blog ini.Malah,dia baca blog saya setelah kami bernikah.Kadang kadang dia baca kadang kadang tak.Tapi bila dia baca dia komen macam2 bila balik rumah (dia baca dekat office).Merah padam lah muka saya menahan malu bila dia komen balik apa yang saya tulis.Dia ada tanya kenapa tukar langkah hidup?saya jawab tak tahu.Rasa nak tukar.he he.

Saya sebenarnya sedaya upaya mengelak untuk menulis tentang kisah kami.Bukan saya tak suka kongsi ke apa tapi merasakan tidak semua orang selesa bila saya menulis soal ini.Kalau ada yang personally tanya saya macamana kenal suami,saya tak kisah pun nak beritahu tapi untuk menulis di sini,saya kurang selesa.Secara jujurnya saya rasa lebih banyak perkara tak best bila baca kisah2 peribadi begini.Soal hati yang perlu dijaga dan macam macam.Dulu semasa bujang naik muak woo baca kisah alam rumah tangga orang baru kahwin,ye lah dia dah kahwin boleh ler..aku yang tak kawen lagi masa tu susah gak nak jaga hati untuk sama2 bergembira dengan kehidupan mereka.Ikut mood la,kadang2 best gak baca kadang2 menyampah pun ada(tapi baca gak aku ni).Ianya betul2 kena jaga hati ni.Mulalah berangan tak tentu pasal.Tapi tak nafikan yang positifnya tetap banyak,untuk jadikan panduan dan tauladan.Apa apa pun bila dah kahwin memang hidup tukar terus hampir 90%.Hidup dah berdua,watak "suami" memang ada.


Apa point ni?

ha ha ha..tengah bosan ni..

pointnya blog ni masih sama macam langkah hidup dulu..masih lagi seorang penulisnya..bukan kongsi2 punye blog.masih lagi tulis merapu merepek.

he he.

No comments: