Wednesday, April 14, 2010

instinct

percaya tak pada gerak hati?

antara sign yang menunjukkan anda pregnant ialah apabila "anda merasakan anda pregnant!"

betul.

beberapa minggu lepas saya merasakan perubahan pada tubuh badan.badan seakan pelik.rasa yang paling ketara ialah apabila perut terasa seperti period( tidak period) tapi hakikatnya seminggu lagi tarikh sepatutnya anda period.dan banyak lagi sign lain.

pendekkan cerita ianya positif pada mulanya tapi negatif 2 hari kemudian.banyak sebab boleh menyebabkan kejadian ini berlaku.bila badan mula mengeluarkan segala galanya ianya sakit.sakit dari senggugut(beranak macam mana sakit ye hu hu).

kini saya percaya apa yang saya pelajari dulu dalam kelas developmental biology..lupa secara tepat..hanya 0.0 something % (atau lebih kecil dari itu) zygote mampu meneruskan kehidupan menjadi fetus kemudiannya selamat menjadi bayi.yang selebihnya gagal dipertengahan jalan.

Allah knows best.Apa apa pun bayangan bakal menjadi ibu selama 2 hari yang positif itu amat amat amat indah.Saya mula faham erti kasih sayang seorang ibu dan lebih dari itu,saya amat kagum bagaimana agungnya Allah membentuk perasaan belas,kasih dan sayang ibu kepada seorang anak.Subhanallah.

Maka,saya sangat tidak faham pada manusia yang buang anak.
Oh,mungkin mereka tidak layak digelar manusia?binatang?binatang pun sayang anak.

Apa apa pun,sangat rindu pada perasaan itu.Semoga suatu hari nanti.

:))

1 comment:

Ruh akmal abd razak said...

Amiinn...moga cepat dikurniakan cahaya mata.Nanti ada la kawan aisyah humaira' :-)
Yapma setuju..aneh sungguh prasaan menjadi ibu ni..kasih..sayang..rindu..
subhanallah.moga prasaan2 ni dpt membawa kita lg dkat dgn-NYA.