Wednesday, April 15, 2009

bila lagi

Baru balik dari camping..

tak sukenya balik rumah sebab kena fikir pasal studies..hehe..

sepanjang 3 hari 2 malam kat sana kerja saya duk dapur je..lepas masak,masak lagi..sampai tengok nasi pun takde perasaan..huhu..first time rasa tak nak makan nasi..makan pun sesenduk je..begini agaknya jadi makcik kantin..tiap2 hari tengok makanan..lagi2 dia yang masak..huhu..

ada 5 orang ajk masakan..kitaorg memang tak terlibat langsung dengan aktiviti dan pengisian..kalau bosan kat dapur tu, kitorang main badminton kejap sambil tunggu lauk masak.tapi no hal je sebab saya memang suka memasak(best woo masak ada orag tolong kemas)..hoho..tapi nasib la..sedap ke tak sedap ke semua orang telan je kan..

nak letak gambar pun memang takde gambar..saya takde kamera, gune handphone je..tu pun handphone orang lain..ntahla..rasa dah malas nak bergambo ni..hehe..

apa2 pun..tarbiyyah itu mengubah..

untuk diri sendiri:

ilmu yang ada perlu diamalkan..to walk our talk..untuk amal apa yang kita tahu..ilmu tinggi menggunungpun kalau tak amal, sia sia aje..kita suka pergi majlis majlis ilmu..kita suka dapat ilmu yang baru..kita best pergi usrah..tapi ilmu itu bukan hanya untuk ditulis, didengar..ilmu yang ada perlu diamalkan..memang susah nak beramal..apa2 pun yang paling penting perlu ubah sikap, sikap yang memang menjadi darah daging selama ini..dah 20 tahun kita dengan perangai2 negatif..dah tiba masanya kita slow2 ubah apa yang tak best tu kepada best..cukuplah kot beralasan..tarbiyyah bukan untuk orang yang manja.

its now or never..

1 comment:

daie` said...

mar...yg perenggan terakhir tu mmg tepat skali....ilmu bnyak mane pon kalo xamal mmg xgune...mmg btul pn nak berubah or amal tu susah, tp kene usaha....InsyaALLAh; dimana ada kemahuan di situ ade jalan....MOHON drpdNYA...