Friday, April 10, 2009

cuti untuk aku?

Easter break is here.10 days off.

Perkara yang kena siapkan sepanjang cuti:

1.Prepare slides untuk presentation molecular aspects of cell biology.A paper from nature cell biology.Baru faham 2% daripada essay tu.

2.Prepare untuk mid sem test functional genomic pada 21 april.

3.Assignment lain yang perlu perhatian yang deadlinenya awal mei.

Setiap kali cuti kawan kawan akan bertanya ke mana next destination nak travel?

No, I am not going anywhere this easter break, seperti cuti cuti saya yang lepas2..saya akan berada di Melbourne...

Memang betul..kalau ikut hati yang tak pernah puas ingin sahaja saya keluar dari Melbourne..pergi mana2 yang saya suka..bercuti dan berehat macam orang lain...apatah lagi banyak lagi tempat yang saya tak sampai kat australia nih.Takpun, boleh saja saya buat keputusan untuk terperap di bilik membuat segala assignment dan belajar untuk test.Boleh saja saya belajar dari pukul 8 pagi sampai 11 malam tanpa gangguan.

Tapi menyedari hakikat banyak kerja lain yang perlu dibuat, terlalu banyak hak yang perlu ditunaikan, dan sementara saya masih ada kudrat untuk membuat kerja..biarlah saya terus di sini..dan saya mahu terus di sini.

Untuk pengetahuan semua, sekarang kat Melbourne Uni tengah berlangsung the 2009 Annual Australian Islamic Conference(AAIC) yang menghimpunkan speakers yang best2 ber"conference" mengenai isu isu yang best. Petang tadi saya missed lecture yang best sebab tertidur kepenatan jalan jalan explore melbourne hari ni. And I knew I'm going to miss this great event esok dan jugak hari ahad.Sesungguhnya perancangan Allah itu berbeza dan tarbiyah dari Allah juga berbeza untuk setiap hambaNya.

Easter break bermula..semoga langkah bermula hanya keranaMu..semoga tiada lelah dan penat yang akan dikeluhi nanti kerana aku mahu segalanya keranaMu..tetapkanlah niatku sampai akhir.

bismillah..dengan namuMU Ya Rahman Ya Rahim aku bermula..

No comments: