Wednesday, April 8, 2009

tadop tajuk

I realised this..

Bulan lepas, aku pergi ke rumah junior..aku selalu ada masalah memulakan perkenalan..aku anak sulung yang garang dan tegas..aku bukanlah anak sulung yang berlemah lembut,yang selalu bersama adik adik di rumah.Aku lebih menjadi penjaga kepada adik adik daripada menjadi tempat berkongsi apa apa.Bila sekarang ada juniors yang kena tengok2 kan, aku agak sukar mendekati mereka walaupun hakikatnya mereka sangatlah mudah didekati....aku baru sedar sebenarnya aku ada masalah bersosial...

Bila aku bersama mereka yang lagi muda dari aku..2,3,4 tahun lagi muda dari aku...aku baru perasan aku semakin kekok untuk nak join sekali..kadang kadang pelik pulak diorang ketawa atas sebab sebab pada aku tak lawak pun..hehe..ke aku yang slow nih..Bila melihat mereka bersuka ria, gelak ketawa aku teringat aku juga pernah melalui period begini..teringat tahun pertama dulu..kitorg selalu kumpul lepas makan,cakap cakap kosong sampai malam..Sekarang, bila aku bersama adik adik aku ada masalah nak adapt skit..huhu.. sedangkan aku pernah seperti mereka..

Dulu dulu masa sekolah menengah, masa umur 14-16 tahun selalu dengar orang cakap pasal transisi alam remaja..konon2 nye waktu tu baru nak kenal hidup..waktu tu memang betul2 kena tahu mana yang baik, mana yang buruk..

Tapi aku pun rasa aku dalam tempoh transition nih..aku makin dah tak boleh terima perkara perkara yang remeh..perkara perkara yang entah apa apa..cerita budak budak pun malas nak dengar..hehe..

aku berubah kah?

beginikah rasa bila umur dah semakin meningkat?

ke ni petanda pape ni ye? :-)

tapi satu hakikat, tarbiyah itu mengubah..

(mungkin susah untuk paham post ini...)

3 comments:

victoire said...

erh.. tukor laa komen ni bia kuor popup.
snang sket orang nok ngomen.

btw garang ke dia ni??
dlu mase skoloh rendah x garang2 serius2 pong.
teringat lok sket2 dlu2 pnoh discuss psl projek club.

About Me said...

hahah..teringat zaman skul rendoh..klako la dulu..tetibe...xtau kale dulu2 tu..aah..skali group bestari..kekgi ambe tuko pop up..

Raziana Rozi said...

sek rendoh tu citer zaman jepun tu ...hahahah...mardhiyyah mmg firm ...:) i knoe her...:p sorg jek bley bwat die suke terkekek..d one and only...kiki...hehee:p kidding...
kan bagus tu ...berubah untuk yg baik...tarbiyah itu mengubah...InsyaAllah