Tuesday, June 23, 2009

H1N1

H1N1 teruk sangat ke?

aku kat melbourne tak rasa apa apa.

orang luar melbourne pulak:

"mar,ok ke dilah nak datang melbourne ni?selamat ke?"

"mar,kau nak datang sydney kan,make sure ko sehat tau nak tido umah aku ni" ( dalam hati : plak dah)

"kak mar,kak cik nok gi melbourne ni ok ke dop?" (sepupu nak dtg jalan2 1 july ni)

aku kat melbourne ni memang tak rasa apa apa.orang kat melbourne cool je,buat dunno je,atau mungkin aku dah lama tak keluar rumah,destinasi aku hanya ke dewan peperiksaan atau ke library.tapi kalau gi dewan exam takde pulak orang pakai mask ke ape.

dengar2 cerita ( sebab aku memang tak baca newspaper kat sini) H1N1 memang banyak kat melbourne ni, macam dah jadi case biasa2 je, tak sampai fatal.mungkin satu sebab, kat melbourne ni health system dia mantap kot.

dalam hal ni satu pendapat aku, kalau nak travel naik flight from melbourne sila la pakai mask.memang senang jangkit2 virus time dalam flight.bayangkan 8 jam dalam flight dengan macam2 orang,macam2 penyakit dan bernafas dengan udara yang sama,memang senang nak dapat flu.

kedua,tak salah kalau pergi amik vaccine anti influenza for those who nak balik malaysia.walaupun bukan specifically untuk swine flu.20 dolar je kan. ;)

satu gi,kalu time summer balik mesia memang minggu pertama aku akan demam dlu..perubahan cuaca la katakan..
hmmm....baru nak balik raya ni..

1 comment:

biskut marie said...

in Australia baca paper td..terbaru ada 3 kematian disebabkan swine flu ni.baca heading je..tak bc penoh so taktau kat melben ke tak.