Wednesday, September 29, 2010

i wish i were a doctor

semalam:

pergi kedai pukul 9.30 malam untuk beli bekalan susu dan yogurt.teringin makan pasta di secret recipe tapi malas dan mahal,berakhir dengan beli carbonara sauce,mushroom dan bowties.balik terus masak dan makan walaupun kami berdua baru sudah makan nasi buka puasa (hubby puasa).

pukul 12 tidur.pukul 2 pagi terbangun sebab kepala sangat sangat sakit.biasanya loya dulu baru sakit kepala.agak risau takut2 tekanan darah yang tak kena sebab tak rasa loya.kejut suami cakap sakit kepala sangat2 aih dok bangun pulok.sapu minyak angin tak hilang,cuba tidur tak boleh tidur.pukul 3 pagi terus muntah.oh mushroom keluar.pukul 4 lagi 2 kali muntah.

serik makan mushroom.

hari ini:

appointment pukul 8 pagi di klinik kesihatan.giliran no 42 walaupun sampai pukul 7.45.tekanan darah ok ( syok sendiri berdasarkan bacaan),hb ok (syok sendiri gak berdasarkan bacaan),berat 44 kg (tak ok kot).apa yang pasti nurse ambik bacaan je.tak explain langsung ok ke tak ke.aku agak agak sendiri je la.masuk jumpa doktor and scan.doktor diam sediam diamnya.scanner pulak blur habis.malas nak tnya mana kepala,mana kaki,mana jantung."ok dah".malas nk tanya pape aku keluar jela."27/10 ni datang lagi ye"

yang paling tak paham sampai sekarang asik bagi folic acid je.aku ingat hari ni dapat obimin ke,kalsium ke,vitamin B ke.entahlah.hospital semenanjung aje kot diorang bagi,hospital kat sini dok bagi kot.argh,nak balik semenanjung!!!!dah la aku tak paham bahasa iban.

masuk kereta aku bagitahu suami nak pergi hospital KPJ pulak.tak puas hati kononnya."sekarang?tak bawa cash guna kad kredit kalo gitu".he he..kalo masuk KPJ ni,keluar hanguslah rm100 lebih.bila fikir balik takpelah next time lah pergi KPJ,bila baby beso sikit.

setiap kali diri ini ke hospital,setiap kali itulah aku menyesal tak amik medicine dulu.ha ha.

bercakaplah sikit doktor yang bijak pandai oi!ni sikit pun takde explanation!

No comments: