Tuesday, September 21, 2010

a vacation-1

3 bulan lepas aku pulang bercuti di Terengganu.Encik suami pula di Kuching ke luar daerah.Minggu yang sangat memenatkan.Nafas terasa tak cukup untuk menampung oksigen diperlukan badan.Aku sangat mengah seperti baru pecut 100 meter dan cepat penat tak tahu sebab.Perut pula terasa cramp di bahagian ari ari,aku menjangkakan kedatangan bulan tapi jauh di sudut hati janganlah datang.kekgi senggugut pulok(teori lepas kawen senggugut hilang tidak betul,tunggu bersalin plk ye).

Seminggu berlalu,cramping makin kuat terasa.Ke petanda baik nih?setelah meneliti beberapa tanda sepeti kelewatan period aku pergi farmasi dan cek sendiri status diri ini.Tak sabo punya pasal aku check waktu malam ok positif.Pagi esok aku check lagi dengan first urine ok makin terserlah positifnya.Aku tersengih sengih seorang diri dalam bilik air macam tak percaya pun ada.Allahuakbar.

Telefon suami dan aku mengingatkan dia supaya jangan lupa sujud syukur pada Ilahi.Sujud syukur hanya pada Allah penantian kami setelah berkahwin 6 bulan untuk menimang cahaya mata semakin menjadi realiti.Sudah tidak tahan melihat seorang demi seorang baby teman teman lahir ke dunia ini.Sungguh,perancangan Allah mengatasi segalagalanya.

Tengahari itu aku ke klinik nak confirmkan kehamilan.Doktor kata nak buat urine test lagi.Aku seakan menolak "saya dh buat 2 kali doktor".Kalu gitu kita scan la skit.Baru 5 minggu memang tak nampak apa2 selain dinding rahim seakan membengkak baby baru nak buat rumah.

Begitulah alkisahnya di awal perjalanan ini.Apa yang pasti perjalanan ini bukan sesuatu yang mudah untuk kami.Doakan yang terbaik untuk kami.

2 comments:

Maaruf Mohamad said...

congrate Kak Mar..
Moga semua dipermudahkan..
^_^

About Me said...

ameen2.tq2.:)